Melyiket válasszam?

Mailchimp vagy MailerLite

A Mailchimp egy ismert szolgáltató, szinte minden rendszerrel összekapcsolható, még a shoprenteres előfizetők is élvezhetik a Mailchimp által nyújtott előnyöket! A MailerLite a mai tevékenységét 2010-ben kezdte meg, tehát jóval később mint a Mailchimp.

Miért használja külső szolgáltatót, amikor az én weboldalamba van beépített hírlevélküldő?
A válasz nagyon egyszerú: ezeknek a cégeknek a szerverei erre a munkafolyamatra vannak beállítva, és a mi tárhelyünk nem biztos, hogy bírni fogja a több ezer email kiküldését….

Mindkét vállalkozás elsődleges tevékenysége az email marketing, azaz a levélküldés. Direkt nem a hírlevelet írtam, mert mindkettő szolgáltatása már meghaladta ezt a szintet. Általában mindenki előnyben részesíti azokat szolgáltatókat, akiknek van ingyenes ajánlata. A Mailchimp-ben 2000 felhasználóig tudjuk ingyenesen használni, van némi automatizmus is benne, létrehozhatunk feliratkozási űrlapokat, érkező oldalakat ( Landing Page), rendelkezésünkre áll a fejlett hírlevél szerkesztő, de az ingyenes előfizetésnél, csak egy közönséget, azaz egy listát enged létrehozni, és az email kiküldésének időzítője sem áll rendelkezésre az újonnan regisztrált fiókoknál. A Mailchimp különböző tudású fiókeléréseket kínál az ingyenesen felül: Standard, Essentials, ehhez különböző szolgáltatások tartoznak, el kell  döntenünk, hogy milyen szolgáltatást kívánunk majd igénybe venni akár a későbbiek során. Úgy érdemes gondolkodni, hogy készítünk egy tervet, hogy egy év múlva kb. hány feliratkozónk lesz, illetve két év múlva, és így érdemes megnézni az árazást.

Mailchimp Mailerlite

Beszéljünk most a Mailerlite-ról, itt 1000 feliratkozóig tudjuk ingyenesen használni a rendszert, de a lehetőségeink sokasága áll rendelkezésünkre. Az  ingyenes rendszerben is rendelkezésünkre áll a több lista készítése, szegmentálás, és egy komoly email marketing automatizmust is kiépíthetünk. Amennyiben a fizetős rendszerben vagyunk, akkor az kizárólag a felhasználók számához köti az árazást. Van egy két szolgáltatás amit csak fizetős ügyfelek élvezhetnek, ilyen a digitális értékesítés.

Az email marketing egy hatalmas előnye, hogy a feliratkozók a mi tulajdonunkban vannak, gondoljunk bele, ha egy közösségi portál megszűnik, az ottani követőink nem fognak a cégünkkel találkozni, viszont a feliratkozóknak bármikor tudunk emailt küldeni, és egyik szolgáltatótól könnyedén átvihetjük az email címeinket, ezt senki sem tiltja meg, sőt a MailerLite-ban van egy olyan funkció, hogy a Mailchimp fiók integrálása, feliratkozók átvétele stb.

A Mailchimpben és a Mailerlite-ban is megtalálható a felmérés. Sokszor szoktam mondani, ha valamiben nem vagyunk biztosak, akkor kérdezzük meg a felhasználóinkat, és elemezzük a véleményeiket. Mindkét rendszerben ezt könnyen megtehetjük, az eredményeket korrekt táblázatban látjuk. A MailerLite-ban nagyon sokszor használom ezt a funkciót, rá lehet kérdezni elégedettségre, melyik termékkategória érdekli, vagy tetszett-e neki az új termékcsoport.

A válaszokat persze megkapjuk, és elemezhetjük, de lépjünk egy picit tovább, gondoljatok bele, valaki feliratkozott a honlapunkon, és mivel csak egy űrlapunk van, a feliratkozó belement a legnagyobb listába, és nem tudhatjuk pontosan melyik szolgáltatásunk vagy termékkategóriánk érdekli. Ilyenkor jön az, hogy kérdezzük meg, vagy egy olyan alattomos gondolatunk is támadhat, hogy berakunk az emailbe amit mondjuk a MailerLite-n keresztül küldünk ki, két linkkel: az egy az A kategóriára mutat, a másik pedig a B kategóriára. Azt tehetjük, hogy ha a felhasználó egy bizonyos linkre kattint (a hírlevélben), akkor megjelölhetjük, sőt át is helyezhetjük, vagy másolhatjuk egy megadott feliratkozó listába, és így már legközelebb olyan tartalommal jelenhetünk meg nála, ami számára érdekes.

Menjünk még egy picit tovább: beraktuk a két linket az e-mailünkbe, és figyeljük, hogy melyikre kattint. Amint az “A” linkre kattint, akkor ugye átrakhatjuk egy másik listába. itt viszont jöhet egy csavar, mert azt is beállíthatjuk, amint bekerül ebbe a listába valaki, akkor induljon el egy autimaitkus levél sorozat, ami az adott termékkel kapcsolatos.

Térjünk most vissza egy picit arra, hogy melyiket válasszam, amennyiben szeretném kihasználni az automatizmus, akkor a MailerLite-t, de ha a weboldalunkat csak a Mailchimp-pel tudjuk összekötni, akkor érdemes a Mailchimpet választanunk!

Természetesen az ár sem mindegy, feljebb említettem, hogy készítsünk egy tervet -évekre előre – , mennyi feliratkozónk lesz, és ennek függvényében döntsünk.

Ajánljuk figyelmébe az email marketing szolgáltatásunkat!