Hétfő este magyar idő szerint 18 óra előtt sokan pánikba estek mert nem tudták használni kedvenc oldalukat a Facebook-t.

Az oldal történetének leghosszabb és legsúlyosabb leállása volt, mely közel 7 órán keresztül tartott. Ebben az időszakban a világon a 3,5 milliárd felhasználó csak nyomogatta a gombokat és nem sok minden történt. Nagyon sok emberen úrrá lett a pánik, – mi lesz most?

Olvasgatva az ezzel kapcsolatos cikkeket, volt olyan felhasználó Romániában aki hívta a 112-t és panaszt tett, mintha személyesen Őt támadták volna meg, eltűnt a Facebook, Messenger nem működik… szóval itt a világvége…

Mi is történt valójában? A Facebook közleményében szerverhiba áll, ami lehet bármi. Csak érdekességként a programozók nem érték el távolról a szervereket, és 100 km kellett utazni, hogy manuálisan próbálják újraindítani, majd megállapítani a hiba okát.

Eladó a facebook.com

A domaintools,com felülete hétfő este:

Erre a felületre csak úgy nem lehet felrakni eladó domaint, ez is elgondolkoztató. Lépjünk túl, hogy mi volt a hiba, a rendszer már működik, igaz akadozik egy picit, de használható.

Tőzsde

Mekkora kiesés volt anyagilag? A tőzsdén nagyot zuhantak a részvények, és Mark Zuckenberg vagyona is zsugorodott, és már Bill Gates is megelőzte…

Influenszerek

Nem csak Ő vesztett, gondoljunk csak bele, influenszerek milliói, akik abból élnek, hogy különböző termékekről vagy szolgáltatásról mondanak véleményt a követőiknek… és ne csak kis hazánkban gondolkodjunk, hanem globálisan! Mennyibe kerül egy poszt egy magyar influenszernél? Nem tudom, de 10-100e Ft között mozoghat, tehát nekik nagy kiesés lehetett.

Reklámok

Általában ott reklámozunk, ahol a vásárlóink vannak, és mivel a Facebook-t nagyon sok ember használja, adja magát, hogy a Facebook-n reklámozunk. Amennyiben egy webáruház a napi forgalmának a felét 18óra és éjfél között viszi véghez, és ez a forgalom a Facebook-ról jön, akkor hétfői nap veszteséges lehetett, főleg, hogyha időzítve is volt valami különleges megjelenés, akkor az is mehetett a levesbe.

Alternatíva?

Nagyon sokszor felhívtuk a figyelmét partnereinknek, hogy ne csak a Facebook-ra támaszkodjanak, mert bármikor történhet vele valami, és nincs semmilyen befolyása az oldal felett. Ezért jó, ha a weboldalunkon keresztül tudunk kommunikálni ügyfeleinkkel, vásárlóinkkal. Ezeket a plusz lehetőségeket könnyedén tudjuk aktiválni, nem kell hozzá nagy energia, pl push értesítések: akár mobilon vagy asztali gépen is fel lehet rá iratkozni. Egy gombnyomással kiküldhetünk üzeneteket a feliratkozóknak, akár a Facebook posztunkat is. Itt van a jó öreg hírlevél is, amit én személy szerint nagyon ajánlok, egy webáruház esetében 1-2%-s a konverzióval működik, és a többi felhasználó akkor miért jön az oldalunkra? Azért, mert érdeklődik a termékünk vagy a szolgáltatásunk iránt, ezen felhasználók kb 5%-t feliratkoztathatjuk, és küldhetünk nekik hírlevelet, és előbb utóbb vásárolni fognak.

Természetesen ezeket is különböző cégek üzemeltetik, de a feliratkozók hozzánk köthetőek, tudjuk a nevüket, emailcímüket, de némely esetben még a telefonszámukat és postai címüket is. Te mit tudsz a közösségi oldalad követőiről? Ez csak egy költői kérdés volt!

A Facebook leállásával kapcsolatban, elérkezettnek látom az időt, hogy egy vállalkozás átgondolja azokat a csatornákat amin kommunikálni szeretne az ügyfeleivel. Amennyiben a hírlevelek küldése általi lehetőségeket szeretnéd megismerni, akkor szeretném ajánlani tanfolyamunkat, melyben bemutatjuk, hogy hogyan lehet a Mailchimp rendszerét könnyen használni, nem beszélve arról a sok lehetőségről, ami ebben a rendszerben rejlik.

A tanfolyam ára 32 900 Ft, de olvasóinknak adunk egy kuponkódot, mely kizárólag októberben érvényes és 25 000 ft-t megvásárolható: OKTMCH25