A Mailchimp használata, az ingyenes csomagban, csak egy közönséglistát használhatunk, de a benne lévő felhasználókat csoportosíthatjuk, vagy címkézhetjük!

Miért jó, ha egyáltalán csoportosítjuk, vagy címkézzük a feliratkozókat?

Mailchimp használata címkék

Azért fontos a címkézés, vagy a csoportosítás, hogy olyan emaileket küldjünk a felhasználóinknak, amelyek érdeklődésre tart számot.

Szeretném ezt egy példával elmagyarázni:
van egy webáruházunk, és igénybe vettünk egy professzionális popup szolgáltatást, melybe beépítettünk a Mailchimp feliratkozási lehetőséget.

A wébáruházunkban van mondjuk 6 termékkategória, a Mailchimp rendszerében a közönséglistáknál, létrehozunk egy csoportot, mondjuk kategória érdeklődés címszóval, és alkategóriának pedig készítünk olyan mezőket, mely egyezik a webshop kategóriákkal. Legyen a mi esetünkben az alkategóriák neve A B C D E F.
Amikor ezzel kész vagyunk, mind a 6 kategóriára készítünk egy-egy popup ablakot. A popup ablakok létrehozásakor az elsőnek azt a nevet adjuk, hogy “Akategoria” majd összekötjuk a Mailchimp-el, és fontos, hogy jelöljük meg, hogy az innen feliratkozó felhasználókat, tegye be a “kategória érdeklődés” csoportba, és ott pedig az “A” kategóriába. Ugyanígy járjunk el a maradék öt popup készítésénél is. Tehát a második popup-nak a neve “Bkategoria”, és az erről feliratkozókat vezessük a “B” kategóriába.

Innen tudjuk, hogy melyik feliratkozónk mely termékkategóriánk iránt érdeklődik, ezáltal személyre szabott érdeklődéssel küldhetünk szegmentált emaileket.

A Mailchimp használata közben a szegmentált emaileknek a nyitási aránya sokkal nagyobb lesz, mintha mindenkinek egy átlagos tartalmat írnánk, nem beszélve arról, hogy a felhasználók is számunkra értékes levelet kapnak tőlünk!