Mailerlite cikke alapján
Mikor küldjem ki a hírlevelet?
A legjobb időpontok a hírlevelek elküldésére a Mailerlite statisztikája alapján.
Ez az egyik legnépszerűbb kérdés, amelyet akkor hallunk, amikor találkozunk emberekkel, vagy beszélgetünk ügyfeleinkkel.
Ideális esetben azt szeretnénk, ha az embereknek lenne idejük és kapacitásuk a hírlevelek elolvasására. Olyan küldési időpontokat szeretne mindenki kiválasztani, amelyek a legjobb e-mail-elköteleződést biztosítják.
Van olyan időszak, amikor előfizetői tökéletesen felkészültek, és készen állnak az Ön e-mailjei fogadására? És ha ez a „tökéletes idő” létezik, akkor nem küldi mindenki pontosan ugyanabban az időben küldi hírlevelét?
Mielőtt túl bonyolítanánk, térjünk vissza a tényekhez (adatokhoz).
- Az e-mail időzítés hagyományos megközelítése
- Mit mutatnak 2021-es adataink az e-mailek időzítéséről?
- Egyéb tényezők, amelyek befolyásolják az e-mailek időzítését
- A legjobb e-mail marketing eszközök e-mail küldéshez
2021-ben több mint 2,5 millió MailerLite-tel küldött e-mail kampányt elemeztek, és idén a következőket eredmények születtek:
A hét melyik napján küldi el mindenki a kampányát?
- Az e-mailes marketingszakemberek a keddet részesítik előnyben (amit szorosan a csütörtök követ ) kampányaik kiküldésére
A hét melyik napja generálja a legtöbb nyitást?
- A szerda a legmagasabb nyitvatartási arányú hétköznap, amelyet szorosan követ a hétfő
Melyik napszakban van a legjobb nyitási arány?
- A hétköznapoktól függetlenül az e-mailek többsége délelőtt 10:00 és 12:00 között nyílik meg , egy másik csúcs pedig délután 17 és 18 óra között (az előfizető időzónájában)
De amint a cikkből is olvasható, fontos, hogy ismerje előfizetőit, és az ő preferenciáik alapján határozza meg a küldési időpontokat. És ha kétségei vannak, teszteljen és tanuljon!
Néhány fontos dolog a hírlevelek időzítéséről
Kiindulópontként helyezze magát az előfizetők helyébe. Gondolja át a napi rutinjukat, szokásaikat és gondolkodásmódjukat. Lehet, hogy még nem rendelkezik minden adattal, de valószínűleg elég jól ismeri a célközönségét. Mikor vesznek részt a legnagyobb valószínűséggel az Ön e-mail kampányaiban?
Gyakran a hetük valahogy így alakul:
Hétfő
Az e-mailes marketingszakemberek általában egyetértenek abban, hogy a hétfő rossz időpont a hírlevél küldésére. Az emberek azzal vannak elfoglalva, hogy visszatérjenek a munkahetükhöz. Az üzleti e-mailek elkerülhetetlenül elsőbbséget élveznek a promóciós e-mailekkel szemben. Mivel a hangsúly a munkával való felzárkóztatáson van, sokan azt mondják, hogy a hétfő az egyik legrosszabb időszak a hírlevél küldésére (bár 2021-es adataink szerint még mindig meglepően magas nyitási arányt generálhat).
Hét közepe
A legtöbb e-mailes marketingszakember úgy gondolja, hogy a kedd, szerda és csütörtök jó nap. A hét közepén az Ön e-mail-feliratkozói belenyugodnak a munkarutinjukba, és folyamatosan ellenőrzik beérkező leveleiket.
A hétvége
Ez egy trükkös dolog. Bár mindig vannak kivételek, egyes kultúrák – például Franciaországban és Olaszországban – ritkán ellenőrzik postaládájukat munkaidőn kívül. De más kultúrákban, például az Egyesült Államokban, a vasárnap esték ideális időpontok lehetnek, mivel az amerikaiak általában előző este készülnek a munkahétre.
Ezenkívül az emberek általában kevesebb e-mailt kapnak a hétvégén, így könnyebben lekötik a figyelmüket. Általában a legjobb, ha különböző küldési időket tesztel a célközönség számára, hogy megtudja, mi generálja a legmagasabb megnyitási és kattintási arányt.
Ha logikusan végigmegyünk a hét napjain, megalapozott találgatásokra tehet szert arról, hogy mikor küldje el az e-mailt.
A számok nem hazudnak…
A Mailerlite-nál nagyon szeretik a számokat, és nagyon hisznek az adatok emberi szemszögből történő elemzésében. Több mint 2,5 millió MailerLite kampányt néztek meg, hogy olyan betekintést találjanak, amelyet saját, valós tapasztalatukkal párosítottak, hogy megnézzük, valóban létezik-e ideális küldési időszak.
Mi a legjobb időpont e-mail küldésére a napi és a nyitási arány alapján?
Melyik a legjobb nap a héten e-mailek küldésére? Hasonlítsuk össze ezt a két grafikont, amelyek a küldési arányokat és az e-mailek megnyitásának arányát mutatják a héten.
Az adatok azt mutatják, hogy a legtöbb hírlevél általában hétköznapokon kerül kiküldésre. A kedd és a csütörtök a legnépszerűbb nap az e-mailes marketingszakemberek számára, hogy kiküldjék kampányaikat, míg a szombat és a vasárnap a legkevésbé népszerű nap.
De hogyan függ ez össze az egyes hétköznapok átlagos nyitási arányokkal? Vessünk egy pillantást rá:
Megnyugtató, hogy a nyitási arányok meglehetősen egységesek a héten. A legkedvezőbb lehetőség a szerda (29,73% nyitás) és a hétfő (29,64% nyitás) lenne.
Másrészt ne feledje, hogy hétvégén sokkal kevesebb e-mailt küldenek, így ez egy lehetőség arra, hogy kitűnjön a tömegből. Mindazonáltal a szombat a legrosszabb nap a nyitott árfolyamok szempontjából, és az e-mailes marketingszakemberek általában egyetértenek abban, hogy a hétvégék a legrosszabb időszak a kampányok kiküldésére – így a döntés az Öné! Lehet, hogy egy aranybánya vagy egy kemény dió lesz.
Ha kétségei vannak, tesztelje a különböző küldési napokat, és hasonlítsa össze kampányjelentéseit.
Mi a legjobb küldési idő napszak alapján?
Vessünk egy pillantást az egyes hétköznapokra, hogy képet kapjunk arról, mely időpontokban a legmagasabb a nyitási arány. Összességében a legtöbb nyitás 10:00 és 12:00 között történik (az előfizető időzónája alapján).
Sok iparági szakértő úgy üdvözölte ezeket az időket, mint a legfontosabb küldési időszakot, mivel előfizetői belenyugodtak a napjukba, de még nem koncentrálnak annyira a napi feladataikra, hogy figyelmen kívül hagyják a beérkező leveleiket. Az adatok magasabb nyitási arányt is mutatnak délután 17-18 óra körül .
Kiküldés a Hétfői napon
Az adatok szerint délelőtt 10 óra a csúcsidő, amikor az emberek hétfőnként nyitják meg az e-maileket – és van egy jó kis lendület is délután 5 és 7 között. A délután közepén a nyitási arányok kissé csökkennek, ekkor az emberek lerázzák magukról a „hétfő teendőket”, és folytatják a munkahelyi feladataikat.
Kiküldés a Keddi napon
Az e-mailek csak délelőtt 10 órakor nyitnak meg csúcspontként, majd egész délután egyenletesek maradnak, mielőtt 18:00-tól megszűnnek. Ennek oka lehet, hogy az előfizetők beálltak a hét ritmusába, rendszeresen ellenőrzik e-mailjeit, majd a nap végén kijelentkeznek.
Kiküldés a Szerdai napon
Nem meglepően a délelőtt 10 óra ismét nyert! A szerdai nyitási árfolyamok nagyjából a keddihez hasonló mintát követnek, este 6 után erőteljesebb eséssel, amikor az emberek kikapcsolják eszközeiket, elindulnak hazafelé, és időt töltenek szeretteikkel.
Kiküldés a Csütörtöki napon
Mint mindig, most is délelőtt 10 óra a legjobb a nyitott arányoknál, de érdekes módon csütörtökön is van egy kisebb csúcs 13-15 között. Ennek az lehet az oka, hogy az emberek ebédszünetet tartanak, és a munkahét végéhez közeledve figyelemelterelésre vágynak.
Kiküldés a Pénteki napon
Pénteken a nyitási arányok állandóan magasak délelőtt 10 és 11 óra között, egy újabb kiugrással délután 14 óra körül. Érdekes nap lehet ez a hírlevél küldésére, mert éppen azelőtt kapja el az embereket, hogy elindulnak a hétvégére, amikor a legszívesebben vásárolnának valamit, vagy kipróbálnának mondjuk egy új élményt.
Kiküldés hétvégén – Szombaton
A szombati email megnyitások nagyon hasonlóak a hétköznapokhoz: délelőtt 10 órakor kiugrik, délután pedig folyamatosan csökken, ahogy az emberek kikapcsolnak, hogy élvezzék a hétvégét.
Kiküldés hétvégén – Vasárnap
Mégis, a délelőtt 10 óra nyeri a napot, a délutáni nyitások még nagyobb mértékben csökkenek, mint szombaton.
Szóval, melyik is a legjobb időpont a hírlevelek kiküldésére?
A Mailerlite adatai azt mutatják, hogy bár a nyitási arányok minden hétköznap szinte állandóak, szerdák és hétfők vezetik a versenyt. De függetlenül attól, hogy melyik napot választja a hírlevél elküldésére, délelőtt 10 óra kedvező küldési időnek tűnik a maximális megnyitási arány eléréséhez.
Ezek a statisztikák azt is mutatják, hogy az e-mailek küldésének legrosszabb időpontja este 21:00 és 9:00 között van, amikor az előfizetők este lenyugodnak, alszanak, majd másnap sietnek, hogy felkészüljenek az új (munka)napra.
Válasszon időpontot, és tartsa meg következetesen!
Függetlenül attól, hogy mikor küldi el hírlevelét, a legjobb gyakorlat az, hogy folyamatosan állandó időpontot használjon. Mindannyian megszokás teremtményei vagyunk, és tudat alatt a következetességre vágyunk. A rendszeres e-mailek ütemének fenntartásával bizalmat és várakozást építhet ki. A közönség elvárja, hogy egy meghatározott időn belül megkapja az Ön tartalmat.
Sok e-mail marketinges szakember állítja be a kiküldésre váró hírleveleket az óra perceiben (00:15, 00:30, 00:45).
Érdemes lehet inkább egy taktikát követni, amelyre a csendes percekben (00:07, 00:38, 00:42) küldjük az e-maileket. Ez csökkenti annak kockázatát, hogy az e-mailjei késni fognak, mivel egyszerre sok e-mail zsúfolódik a szervereken. (Észrevehető, hogy amikor óra:00 percre állítjuk be a kiküldendő levelet, akkor késhet pár percet).
De várjunk még! Néhány egyéb dolog befolyásolhatja az e-mailek időzítését
Nem ez az egyetlen változó, amelyet figyelembe kell vennie, hogy az adatok alapján megtalálja a legjobb napot és időt. Tekintse meg kampányát teljes egészében, mivel más tényezők is befolyásolhatják a küldési időt, például:
- Az Ön marketingcéljai
- Az Ön üzenet tartalmi jellege
- A célközönséged
Az e-mail marketing céljai
Gondolja át, mit szeretne tenni a közönségével, amikor megkapja az Ön hírlevelét. Olvassa el? Kattintson? Vásároljon?
Íme 3 típusú cél, amelyek befolyásolhatják a küldési időket.
Mély elkötelezettség
Szeretné, ha előfizetői teljes figyelmét Önre fordítanák, amikor kinyitják az emailt? Fontolja meg a hírlevelek elküldését akár péntek délutánonként, akár este, vagy akár hétvégén is. Könnyebb megragadni a figyelmet, ha kevesebb e-mailt kap a felhasználó az adott időszakban.
Gyors vizsgálat
Ha elégedett azzal, hogy olvasói gyorsan átfutják hírlevelét, csak azért, hogy a márkáját szem előtt tartsák, küldje hétköznap bármely időben. Előfizetői megtekintik, majd gyorsan folytatják a napjukat. Ez az az időszak, amikor az emberek a nap folyamán módszeresen olvassák az e-maileket, de csak arra reagálnak ami számukra fontosak.
Emlékeztető üzenet
Ha emlékeztetni szeretné közönségét egy eseményre vagy egy webináriumra, küldjön egy e-mailt egy nappal az esemény előtt, majd egy órával az esemény előtt küldje el újra, hogy biztosan emlékezzen rá. Magyarul piszkáljuk Őket, és jobb eredményeket érhetünk el, akár vásárlási akciónál is.
A tartalom
A különböző típusú e-maileket célszerűbb elküldeni bizonyos napszakokban. A legszembetűnőbb példa egy hír- és média e-mail. Ha valami hírértékű történik, feltétlenül küldje el a lehető leghamarabb.
A B2B szolgáltatásokat vagy termékeket népszerűsítő hírlevelek jobban teljesítenek munkaidőben, amikor az előfizetők a munkájukkal foglalkoznak. Másrészt egy utazási iroda vagy egy szolgáltató nagyobb figyelmet kelthet, ha munkaidőn túl vagy hétvégén küld e-maileket. Egyes pizzázócégek 16:15-kor küldik el akcióikat és kuponjaikat, éppen akkor, amikor előfizetőik elkezdenek gondolkodni a vacsorájukon!
Gondolja át, milyen típusú üzenetet küld, és ennek megfelelően időzítse.
A közönség
Tudta, hogy a „legjobb idő az e-mail küldésére” adatok többnyire az asztali számítógépek felhasználóin alapulnak? Ellenőrizze, hogy előfizetői milyen típusú eszközt használnak a hírlevelek megnyitásához. A mobilhasználók általában késő este és hétvégén aktívabbak.
Vagy talán az elsődleges közönség nem egy több éve működő cég vezetője, hanem egy távolról dolgozó, egy otthon maradó szülő vagy nyugdíjas. Használja ki ezt előnyére, ha megérti e-mailezési szokásaikat, és a számukra legmegfelelőbb napszakban küld nekik hírlevelet.
Eszközök a küldési idő optimalizálásához
Miután elemezte adatait, és meghatározta a hírlevelek küldésének legfontosabb időpontjait, használja ki az e-mail marketing legjobb küldési funkcióit. Sokkal könnyebbé teszik az életedet!
Automatikus újraküldés
A legtöbb e-mail megnyitása az érkezést követő egy órán belül megtörténik. Ha üzenete nagyon fontos, használja az automatikus újraküldést az előfizetők újbóli bevonásához anélkül, hogy bármiféle mozdulatot tenne. Ezzel a funkcióval az e-mail automatikusan újraküldésre kerül mindenkinek, aki először nem nyitotta meg.
Hozzáadhat egy személyre szabott üzenetet a második e-mailhez, hogy tudatja az emberekkel, hogy ez fontos. A megnyitatlan e-mail kampányok újraküldésekor az a cél, hogy mindenki úgy érezze, a második e-mail kifejezetten neki készült.
E-mailek kézbesítése időzóna szerint
A MailerLite segítségével ellenőrizheti a „megnyitotta helyszín szerint” üzenetet, hogy megértse, hol találhatók előfizetői. Ha időzóna szerint kézbesíti az e-maileket, megóvhatja előfizetőit attól, hogy hajnali 3-kor e-mailt kapjanak. Minden olvasó a saját időzónájában egyszerre kapja meg a hírlevelet. Ne feledje, hogy bizonyos hely- és megnyitások nyomon követését már érintheti egyes adatvédelmi rendelkezéseket!
Linkre kattintva induló küldés
Időnként automatizálási triggereket használhat az e-mailek megfelelő időben történő küldésére. Ahelyett, hogy megpróbálná kidolgozni a legjobb időpontot a hírlevél küldésére a teljes e-mail-listára, bizonyos linkkattintásra az egyes feliratkozók műveletei alapján egyedi e-maileket küldenek.
Amikor egy olvasó rákattint egy linkre az e-mail kampányában, egy másik e-mailt indíthat el, amely megfelel az éppen őt érdeklő témának. Ez kiküszöböli a találgatásokat, és lehetővé teszi, hogy az előfizető viselkedése megfelelő időpontot szabjon az üzenet elküldésére.
A/B tesztelés
A küldési idő nem az egyetlen tényező, amely befolyásolja az e-mailek megnyitását és a kattintási arányát. Az e-mail tárgysora, a feladó címe és az e-mail tartalma szintén fontos szerepet játszhat. Szerencsére kipróbálhatja ezt a 3 dolgot, hogy megtudja, melyik váltja ki a legnagyobb elkötelezettséget.
Az A/B tesztelés során ugyanabból az e-mailből 2 verziót hozhat létre (pl. különböző tárgysorokkal), majd elküldi azokat a közönség egy mintájának. A legtöbb megnyitást vagy kattintást* generáló verzió lesz a „győztes”, és ezt elküldjük az e-mail listája többi részére.
*Mivel az Apple Mail Privacy Protection funkcióját 2021. szeptember 20-án adták ki, javasoljuk az A/B tesztelést kattintási arányokra irányítsuk, ne a megnyitási arányokra fókuszáljunk.
Az igazság az e-mail küldési időpontokról
Megpróbáltunk mindent figyelembe venni, hogy olyan adatokat adjunk közre, amely alapján eldöntheti mely időpontban a legalkalmasabb kiküldeni a hírlevelet.
Szeretnénk viszont egy fontos tényezőre felhívni a figyelmét, a közönsége azért nyitja meg és olvassa el a leveleit, mert érdekli annak tartalma és értéke. Ne az időponthoz ragaszkodjon, és ne csapja össze a levél tartalmát, törekedjen a tökéletes hírlevélre, még akkor is, ha valamivel később küldi ki az előfizetői részére!
Tehát ha közeleg a határidő, és nem elégedett az e-mailjével, várja meg, amíg elkészül. Jobb minőségi élményt nyújtani, nem pedig feláldozni egy adott dátum és időpont kedvéért, amikor olvasói izgatottan várják hírleveleiket, az időzítés kevésbé releváns.
Befejezésül íme a fő e-mailek küldési ideje:
- Képzelje magát a célközönség helyébe, és gondolja át, milyenek lesznek napi szokásaik és rutinjaik.
- Küldje hírlevelét hétköznap, ha magasabb nyitási és kattintási arányt szeretne, hétvégén pedig, ha közönsége osztatlan figyelmét szeretné elérni.
- Mielőtt kiválasztana egy konkrét napot és időpontot, gondolja át marketingcéljait, üzeneteit és célközönségét.
- Használja az e-mail marketing eszközöket a küldés finomhangolásához, például az automatikus újraküldést és a linkre kattintásos indítást.
- Ne feledje: a jó minőségű hírlevelek fontosabbak, mint a tökéletes időzítés.
Eredeti cikk: itt olvasható
Megtalálta a számára tökéletes küldési időpontot? Mondja el nekünk kommentben.