A leggyakoribb hibák hírlevélküldés esetén

Ne felejtsd el, hogy a hírlevél feliratkozók listája a Tiéd, Te rendelkezel vele, a szolgáltatód nem törölheti semmilyen indokkal, mint egy közösségi céges oldalt!

Szoktál Te is hírlevelet küldeni, vagy szeretnél küldeni?

Akkor az alábbi hibákat ne kövesd el!

 

 

Nem küldesz ki hírlevelet

Amikor a weboldalad készítője megkérdez, hogy fogsz-e hírlevelet küldeni, akkor azt válaszoltad, hogy igen természetesen! Erre beépíti a feliratkozási űrlapot, és megadja Neked a kódokat. Te pedig nem küldesz ki hírlevelet, mert van kisebb-nagyobb gondod is, és teljesen elfeledkezel róla!

Gondolj bele a feliratkozó helyzetébe, várja az információt és csak várja de nem kapja….

 

 

Mindig csak eladni akarsz!

Nem biztos, hogy jó stratégia!
Próbáld meg rávezetni a feliratkozót, hogy miért jó az, ha Te termékedet szolgáltatásodat veszi meg. Próbáld esettanulmányokkal, példákkal, esetleg ügyfélvéleményekkel, érdekes történetekkel alátámasztani a terméked vagy a szolgáltatásod fontosságát.
Építs ki bizalmat a hírlevél feliratkozó és a vállalkozásod között!

Nincs beállítva automatizmus

Ahhoz, hogy ne kelljen állandóan leveleket küldözgetni, beállíthatsz egy olyan automatizmus melynek a feladata, hogy a felhasználó feliratkozásától számítva milyen gyakorisággal, és milyen tartalmú emaileket kapjon.
Ez egy viszonylak egyszerű feladat, ami bonyolult benne, hogy ki kell találni milyen tartalmakat kapjon az új felhasználó aki feliratkozik a hírleveledre,
Állíts össze egy olyan tartalmi leírást, ami esetleg érdekelheti a felhasználót, és a mondanivalódat úgy fogalmazd meg, hogy elnyerd a bizalmát, és előbb-utóbb szívesen vásároljon Tőled!

Nem tudnak feliratkozni hírlevélre az oldaladon!

Itt most nem arra gondolok, hogy hiába nyomja meg a gombot, és nem történik semmi, hanem arra, hogy nincs is hírlevélküldő rendszered!

Gondoltál-e már arra, hogy a látogatóid miért jönnek az oldaladra?

Az eszedbe jutott, hogy azok a látogatók, akik nem vásárolnak, és nem hajtanak végre semmilyen konverziót, azok miért jönnek az oldaladra?

Azért mert valamilyen szinten érdeklődnek a terméked, vagy a szolgáltatásaid iránt! Ez olyan mint amikor egy fizikai boltba betér egy nézelődő. Egy ilyen nézelődő, azért nézelődik, mert valamikor a jövőben esetlegesen szüksége lenne egy olyan termékre amit értékesítesz. Ezeket a leendő vásárlókat csak egyszerűen kiengednéd a boltodból?
Amennyiben van benned egy kis kereskedővér, akkor nem teszed! Adsz nekik egy névjegyet, vagy egy szórólapot, és felhívod a figyelmét a kedvezményes ajánlatokra, próbálod megnyerni magadnak mint vásárlót.

Tedd ugyanezt a weboldaladon is, és próbáld meg elkérni az email címét, és iratkoztasd fel a hírleveledre.

Ne feledd, a weboldalad látogatóiból 2-5% feliratkozhat a hírlevél listádra!

Nem iratkoznak fel a „látogatók” a hírlevélre

Sajnos ilyen előfordul! Amennyiben „csak” kiraksz egy modult, melyre kiírod, hogy iratkozz fel a hírlevelünkre, akkor valóban nem fog senki, vagy csak nagyon kevesen iratkoznak fel

Próbáld érdekelté tenni Őket abban, hogy a feliratkoztatás megtörténjen.
Akár adhatsz Nekik 5-10% kedvezményt, ha webshopod van, vagy akár ingyenes szállítást, vagy valamilyen ajándékot is ajánlhatsz.
Nem fontos, hogy kedvezményt, vagy ajándékot adjál, adhatsz Nekik információt is, tudást is, ha szolgáltatást értékesítesz. Valahogy be kell Őket invitálni a listádra, ez egy lényeges pont, éreznie kell a felhasználónak, hogy számára fontos információkat kaphat, ha feliratkozik a hírlevél listádra!

El kell érni, hogy a feliratkozó „türelmetlenül” várja a hírlevelünket!

Kettős feliratkoztatás, ellenőrző levelek.

Amikor regisztrálunk egy hírlevélküldő rendszer használatára, oda kell figyelnünk, hogy feliratkozáskor, leiratkozáskor, milyen ellenőrző levelek mennek ki automatikusan, ezek hogyan vannak fogalmazva, és milyen adatokat láthat a felhasználó.

Nem szerencsés egy feliratkozást megerősítő emailt angol szöveggel és a hírlevélküldő logójával kiküldeni, mert előfordulhat, hogy nem tudja a leendő feliratkozó beazonosítani, és így nem erősíti meg a feliratkozását.

Nézzük meg, hogy látja-e azt a csoportot (listát) amelyre feliratkozik. Mondok egy példát: tegyük fel 10% kedvezményt igérünk, és ezért iratkozik fel. Majd a megerősítésnél azt látja, hogy „sóherek csoportja” -ba iratkozott fel, mert így neveztük el azokat a felhasználókat, akik a 10% kedvezményért iratkoznak fel.
Még ha nem is látja feliratkozáskor a fenti csoport elnevezést, még leiratkozáskor láthatja, és ezt a szöveget kapja ekkor:
Biztosan le akarsz iratkozni a „sóherek csoportjából”
Szerintem ki fog akadni, ezért javaslom, hogy az ilyen ellenőrző leveleket teszteljük le, és olyan érzéseket keltsünk a felhasználóban, hogy akár fel- vagy leiratkozni akar, fontos a számunkra a tökéletes kommunikáció!

Nem szegmentáljuk a feliratkozókat!

Minden vállalkozás, aki küld hírleveleket szeretné, ha minél többen nyitják ki a küldött anyagot, és minél többen kattintanának a levélben lévő linkre.

Hogyan érhetjük ezt el?
A feliratkozókat lehet szegmentálni, csoportosítani, vagy címkézni. Ezek alapján tudjuk Őket megkülönböztetni, és ezen adatok alapján kizárólag olyan tartalmú levelek küldjünk Nekik, amely iránt érdeklődhetnek, mert azt szívesen olvassák!

Szeretnék erre példákat is említeni, hogy teljesen világos legyen a felhasználók ilyesfajta csoportosítása:

Példa kedvéért van egy bútor áruházunk, egy felhasználó feliratkozik, de pontosan nem tudjuk, hogy mely termékkör érdekli. Ilyenkor a legjobb megoldás, ha megkérdezzük Őt magát. Küldünk neki egy olyan levelet, melyben egy felmérés van, a felmérés kérdéseiben pedig berakunk egy érdeklődési körre vonatkozó kérdést. (Melyik termékcsoport érdekli: a; ágyak, b; szekrénysorok, c; irodabútor, d; konyhabútor)
Az adott válaszok alapján pedig történhet a szegmentálás, címkézés, vagy csoportosítás.

Amennyiben valakit a konyhabútor érdekli, akkor ne küldjünk Neki a szekrénysorokról hírlevelet, mert azt ki sem fogja nyitni, nemhogy kattintani a benne lévő linkre!

Nagyon sokféleképpen jelölhetjük a felhasználókat,
még nem vásárolt, vásárolt, sokat vásárolt
melyik országrészben lakik,
érdeklődési kör,
demográfia (nő, férfi, korosztály, stb.)

Kinyitotta a hírlevelet (egy bizonyosat, vagy az utolsó 5-t)
Kattintott-e a hírlevélben lévő linkek valamelyikére, vagy kattintott-e egy bizonyos linkre

Használjuk ki a rendszerünk által biztosított lehetőségeket, hogy szegmentáltan küldjünk ki leveleket, ami által nagyobb lesz a nyitási és kattintási arány, a felhasználó pedig örül, mert olyan tartalmú hírlevelet kap tőlünk, amilyet szeretne az érdeklődése alapján!

Melyik nap, és mely órában küldjünk hírlevelet?

A rendszerek biztosítanak számunkra lehetőséget, hogy beállíthassuk mikor menjen ki a hírelvél a felhasználókhoz!

Érdemes kihasználni ezt a lehetősége, sőt tesztelhetjük is az időintervallumot is. Előfordulhat, hogy a felhasználóink közül a többség reggel – délelőtt aktív, ezért érdemes ekkor küldeni.
Nagyon sokan összeállítják a hírlevelet és megnyomják a küldés most gombot, ami nem biztos hogy a legjobb megoldás.
Állítsuk be akár több napra előre a küldési időpontot!
Ahhoz, hogy ez az időpont a legjobb legyen az eredmények szempontjából, teszteljük le az időpontokat, és válasszuk ki a legjobbat!

Nem használunk A/B tesztet

A rendszerünkben feltehetőleg van A/B tesztelés lehetősége!
Mit érdemes tesztelni: A nyitási arány növeléséhez a levelünk tárgyát tesztelhetjük a feliratkozókon.
Milyen is legyen a tárgya a levelünknek?
Mindenképpen figyelem felkeltőnek kell lennie, hogy elérjük, hogy az olvasó megnyissa azt. Van két ötletünk, de nem tudjuk eldönteni, hogy melyiket használjuk?

Hogyan működik az A/B teszt?

Alapból van két levél tárgyunk, és a felhasználók 40% tesztelünk, kimegy „A” tárggyal a felhasználók 20%-nak a levél, majd kimegy a „B” tárggyal a felhasználók egy másik 20% -nak.
A rendszer figyeli, hogy melyiket nyitják többen, és egy bizonyos idő után (ezt mi állíthatjuk be, lehet egy óra, három óra) győztes tárgysort hirdet (tegyük fel a „B” nyert), és ezzel a „B” tárgysorral küldi ki a maradék 60% feliratkozónak a hírlevelünket.

Nem küldünk ismétlő leveleket

Melyek az ismétlő levelek?

Tegyük fel Kedd reggel kiküldünk egy hírlevelet, (van 10.000 feliratkozónk), a nyitási arány 30% körül van. Ez azt jelenti, hogy kb. 7000 feliratkozó nem nyitotta meg a levelünket.
Az utánküldést megpróbálhatjuk Szerda délután, és azoknak a felhasználóknak küldjük, akik a kedd reggelit nem nyitották meg. Valószínűleg itt már nem lesz 30% -os a nyitási arányunk, de 15-20%-t még elérhetünk.

Milyen lehetőségeink vannak még?

Tegyük fel mérjük a hírlevélből származó konverziót.
Azoknak a felhasználóknak is kiküldhetünk egy levelet, aki nem konvertálódott, de kinyitotta a hírlevelet, vagy kattintott a hírlevélben lévő linkre. Ennek a célja, hogy még több konverziót érjünk el.

Lesznek olyan felhasználók akik semmilyen reakciót nem tesznek, itt egy picit visszautalnék előző gondolataim egyikére a szegmentálásra. Ezeket a felhasználókat megjelölhetjük, hogy nem érdekli az ajánlatunk. Ennek az új szegmensnek kiküldhetünk egy olyan hírlevelet, amiben megkérdezzük, hogy mely ajánlatunknak örülne? Lehet ez szabad szavas kérdés is, de lehet fix válasz is. Természetesen az utóbbi kielemzés könnyebb, és könnyebben is tudjuk a feliratkozót egy szegmensbe, érdeklődési körbe behelyezni.